سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست اسان مرکزی:
تابناک مرکزی: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست اسان مرکزی گفت: پنج واحد صنعتی استان مرکزی به عنوان صنایع سبز ملی انتخاب شدند.
کد خبر: ۵۶۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 15 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزایی بیان کرد: هدف از انتخاب صنایع و واحدهای خدماتی سبز ایجاد نگرش و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین صاحبان این واحدها برای توجه به موضوع حفاظت از محیط زیست می باشد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی که در راستای حفظ محیط زیست اقدامات برجسته ای در سال 96 انجام داده اند، هر ساله همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز را برگزار می نماید.

میرزایی اظهار داشت: بر اساس اعلام دفتر ارزابی سازمان و پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در جهت کاهش بار آلودگی های صنایع و حرکت به سمت سبز شدن، امسال پنج واحد صنعتی استان سبز معرفی شدند و این در حالی است که این اقدام در ادوار گذشته بی سابقه بوده است.

لازم به ذکر است که عدم قرارگیری نام واحد در فهرست واحدهای آلاینده در سال 1395، نصب و راه اندازی یا اصلاح سیستم تصفیه و رعایت کلیه استانداردهای زیست محیطی در بخش هوا ، صدا ، آب ، خاک پسماند و غیره، بهبود سیستم های پالایش وکنترل آلاینده ها و نصب و راه اندازی سیستم بازیافت مواد زاید و اجرای برنامه مدیریت پسماند از ملاک های ارزیابی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز هستند.

همچنین مدیریت مصرف انرژی (آب و برق و سوخت) و جایگزینی انرژی های پاک، پیاده سازی نظام مدیریت زیست محیطی واحد، اخذ گواهینامه های زیست محیطی در سال 1395 ( نظیر استقرار مدیریت زیست محیطی ISO 14000 و استقرار نظام ایمنی وبهداشت OHSAS 18000 و .... )، سازگار نمودن چرخه تولید با محیط زیست، ایجاد و توسعه فضای سبز مناسب با محیط زیست، فعالیت های آموزشی به منظور ارتقاع دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد، استقرار دفتر محیط زیست یا واحد HSE، استقرار سیستم پایش لحظه ای (On Line Monitoring )، سازگاری با فرآیند تولید پاک از دیگر موارد ارزیابی این واحدها می باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار